Resim

BBC’de 51 yıldır yayınlanan bir dizi var , Doctor Who. Ben bu doktorcuğumun büyük hayranıyım. Bir kaç aydır sürekli internette gördüğüm,giden insanları kıskandığım The Tardis Cafe’ye gitme şansı buldum! Kafe daha çok yeni ancak dekorasyonu sayesinde 4 ay gibi kısa bir sürede ziyaretçi akınına uğramış.Dünyada tek ! Kanada’dan , Amerika’dan gelenler var.

Resim

Kafe Pendik’te bulunuyor. Nereden geleceğinize de bağlı biraz ulaşım. Ben Çekmeköy’den arkadaşım Kerem’le Kadıköy’de buluşup ordan Bostancı- Kadıköy dolmuşuna bindim .Ardından Bostancı’dan Kartal dolmuşuyla Pendik’te indik.Google Maps çok yardımcı oldu. Kafenin yeri çok kolay sahilde inip içeri girdiğinizde sol tarafa doğru yürüyorsunuz. Zaten görmemeniz imkansız. Yol 1 saate yakın sürdü Kadıköy’den. Yemek menüsünün fiyatlarını pahalı buldum açıkçası. Genelde 1 porsiyon yemek 15 TL’nin üzerinde.İçecek fiyatları normal sayılabilir. Biz değişik bir şey içmek istedik Tardis Special sipariş etik. Mavi renk içi buz dolu bir bardakla hoş bir servis yaptılar. İçeceğin içinde kivi , portakal ve ananas suyu varmış. İçerken gülme krizine girdik Kerem’le çünkü bitmeyen içecek yapmışlar ! Kerem antepfıstıklı pasta söylemişti pasta gayet tazeydi. Tabanındaki krokana bayıldım.

ResimResim

                   ResimResim

Kafeye girmek için bir Tardis’in kapısından geçmeniz gerekiyor. Bu benim kafeden bir kaç kez içeri girip çıkmama neden oldu.İnsan inanamıyor Tardis’in içine girdiğine. Ama sizi bir konsol karşılamıyor. Kapıdan girdiğinizde sağınızda kasa, karşınızda fincan reyonu,sol tarafınızda tişört ve magnetler var. Üst kata çıkarken sizi her yerde bu zamana kadarki doktorların fotoğrafları ve yardımcılarının illüstrasyonları selamlıyor. Tuvaletlerin kapıları bile Tardis kapısı gibi. Her katta Doctor Who oynatan televizyonlar var .Kül tablaları ,şekerlik gibi şeyler Doctor Who temalı.Koltuk ve sandalyelerse rengarenk. Teras katında deniz manzarası eşliğinde oturabiliyorsunuz. Dükkan kısmında tişört,şapka,fincan,yastık,mıknatıs, boyna asılan kart ve kitap ayracı bulmanız mümkün. Fincanların fiyatları 15 TL. Mıknatıs ve kitap ayraçlarını hediye ettiler. Tişötler ise 25 TL .Küçük yastıkların fiyatı 10 TL. Modellerine ve kalitesine baktığımızda gayet makul fiyatlar.

Resim .Kafenin sahibiyle ufak bir söyleşi yapma imkanı buldum.

Merhaba kafe gerçekten harika . Böyle bir kafe açma fikri nerden geldi aklınıza?

Doctor Who izliyordum oradan esinlendim.

Nasıl yani bir gün diziyi izlerken “Aa ne güzel gideyim Doctor Who temalı kafe açayım!” mı dediniz?

Aynen öyle . Tardis güzel, ilk andan itibaren fikir olarak da güzel geldi.

Dizinin yapımcılarının haberi var mı buradan ?

Evet var. Hatta tweet atmışlar 2 tane burasının açılışıyla ilgili. Durumu resmileştirmeyi düşünmüyoruz . Zaten burası mekan olarak küçük gelir onlara.

Kafeyi ne zaman açtınız ?

Kafe daha çok yeni daha 4 ay oldu açalı.

O kadar yeni olduğunu bilmiyordum.

Tardis Cafe açılmadan on binlerce beğeni alan bir mekan oldu. 500.000 takipçisi olan 2 tane yurtdışı kaynaklı sitede çıktı.

Yurtdışından da ziyaretçileriniz oluyor anladığım kadarıyla.

Ziyaretçi defterine baktıysanız Kanada , Avusturalya gibi enteresan yerlerden geliyorlar. İstanbul dışından çok ziyaretçi alıyoruz. Bizim sezonumuz haziranda başlıyor. Daha tam müsterilerimiz gelmiyor çünkü gençlere yönelik bir kafeyiz. Üniversiteliler çok geliyor.

Bilmeden gelenler de vardır.

Genelde birilerinden duyup geliyorlar. Her yerden gelen var dünyada bir ilk oldu bu.

Neden Pendik’te açtınız?

Mevcut olan bir yerdi. Değiştirdik. Dükkan bize ait.

Biz çok uzak yerden geldik de ,ilk aklımıza gelen soru neden Pendik oldu.

Yeni bir yer alıp açacak olsak kesinlikle Kadıköy’de açardık. Kadıköy’e olsa gösterilecek ilgiyi düşünemiyorum!

Şube açarsınız belki ?

İlerleyen zamanlarda olacak tabii.

Dekorasyonu kendiniz mi yaptırdınız?

Zaten kendi çalıştığımız marangozumuz, demircimiz var onlardan yardım aldık.

Peki kaç senedir diziyi izliyorsunuz ?

Açıkçası ben buraya gelen insanlar gibi bölüm bölüm takip ederek izlemiyorum. Televizyonda denk geldikçe izliyorum.

Burada da televizyonlarda bölümleri yayınlıyorsunuz, bu bölümlerin bir sırası var mı ?

Hayır yok rastgele yayınlıyoruz.

İçeriye bir konsol eklemeyi düşünüyor musunuz ? Dalek göremedim hiç buraya bence bir kaç dalek yakışır .

Hayır şu an için düşünmüyoruz. Her şeye bir anda giriştik daha çok yeni ilerleyen zamanlarda olabilir.

Menüdeki yemek isimlerinde de Doctor’dan esintiler var. Başka neler var menüde ? Gallifrey gördüm , Tardis Special vardı…

Salatalarda Weeping Angel ve Dalek burgerimiz var. ResimResimResimResim ResimResimResim ResimResim                              ResimResimResim

Tardis Cafe görülmeye değer bir yer ilerleyen zamanlarda daha iyi olacağından eminim.

Soma’da madende hayatını kaybeden herkese rahmet ,ailelerine baş sağlığı diliyorum. Umarım böyle bir felaket yaşamaz ülkemiz bir daha.

Twitter: http://www.twitter.com/msbrownstone
Instagram: ms_brownstone